Frakt & Leverans
Här är några saker att tänka på medans du väntar på din order:
- Vi använder DHL Servicepoint för inrikes leveranser, DHL Euroconnect Plus för utrikes inom Europa och Postnord för leveranser till resten av världen.
- Vi skickar varor på vardagar, ej på helger eller nationella helgdagar.
- När din order är klar att skickas, får du ett e-postmeddelande från oss med spårningsinformation.
När behöver du kontakta oss angående din leverans?
- Inrikesleveranser räknar vi med att din beställning ska ligga hos närmaste utlämningsställe inom två vardagar från det att vi skickat varorna.
- Utrikesleveranser till övriga Europa inom tre vardagar och leveranser utanför Europa 4-6 vardagar.
- Även om din beställning inte dykt upp i tid, kan det vara värt att vänta en extra dag innan du kontaktar oss.
- När du har klickat på "Till Kassan", kan du ange din leveransadress och välja en fraktmetod. Fraktkostnader beräknas sedan och läggs till din summan längst ner på sidan. Beställningar på över 999kr, skickas fraktfritt inom EU.
- Du kan antingen spåra din leverans genom att klicka på den länk i det e-postmeddelande vi skickat till dej när dina varor skickades från oss, eller klicka på länken "Beställningar och Returer" nere på sidan. Har du skapat ett konto hos oss, så har du tillgång till all information där.
- Alla varor som vi säljer finns på lager i vår butik i Leksand, vilket betyder att vi vanligtvis kan skicka din beställning samma dag, eller nästföljande vardag.
To Top